What?!

Alltså, jag känner att jag blir lovad och har massa förhoppningar framför mig, men blir som bara nedgångar, gång på gång.. varför?
Har jag gjort någon nånting för att fötjäna alla dessa motgångar?

Jag menar, jag gör en massa, hjälper till en jävla massa!, försöker verkligen göra rätt för mig., men de känns ofta som att jag inte får nå tillbaka?
Har jag gjort nå fel för att inte få tillbaka nå alls?


Vill bara att allt ska bli bra snart, att jag ska få mig ett hem nu, en "egen" säng och ett täcke att längta efter, de är de jag vill ha mest av allt just nu,en dusch att söka sig till när jag själv känner för de, inte behöva anpassa mig efter andra allt för mkt, ha min ensamma tid så ofta som jag själv vill..

Varför missar jag alltid på de där med vänner, som tycker om mig för den jag är, dom som bara pratar om sig själv och aldrig lyssnar på mig, och när jag ska prata om mig själv och berätta nå så håller jag inne så jävla mkt för jag gjort de misstaget tidigare att berätta och fått en massa skit tillbaka slängt i ansiktet..

Jag har ingen plikt till någon, jag gör vad jag själv vill och känner för, jag berättar de jag känner för, kan inte folk ta de så fråga inte, och kom fan inte till mig med era egna problem, jag har lyssnat nog nu på andra, jag vill bolla tankar, inte få en fet utskällning eller liknande när jag säger nå..

Vänner är till för att kunna prata med, inte att fundera på "vad kan jag säga och inte säga"..

Som sagt, mitt liv tillhör ingen, jag umgås med vem jag vill, när jag vill.. Och sen om de inte gillas, nä men håll de för er själva då, jag hoppar inte på er med massa skit för att ni umgås med någon som kanske inte är bra eller nå sånt, vi är för fan vuxna människor, alla måste få göra sina egna misstag för att lära sig av dom..

De funkar inte att säga, jag har själv gjort samma skit, gå inte i mina spår, lyssna på mig,.. I HELVETE!!, vill jag så gör jag! De är väl ändå mitt val, mitt liv och mina misstag isåfall.. Om du gjort samma skit, synd då, då vet ju du, men jag måste ju få inse själv om de är ett misstag eller inte, de kanske var de för dig, inte för mig..

"jag känner den personen, vet hur han/hon är.." eller "jag har varit med en person beter sig exakt likadant.."
Men so what?! Fotrfarande MITT VAL!!


Ännu en bitter dag, ja!

Nu ska jag gå ut till hästarna för dom står inne och gottar sig i stallet..


Hej svejs hallon race.. :)

Kommentarer
Postat av: Madelene

...När en människa har ljus inom sig, lyser det om henne.Då lär vi känna varandra, medan vi vandrar tillsammans i mörker, utan att behöva treva över varandras ansikten eller göra intrång i varandras hjärtan..Tryggheten i att ha en vän må tas ifrån dig, men aldrig tryggheten i att du har haft en,Som man ropar i brunnen får man svar,orden ekar tillbaka, att alltid tänka på vad man säger innan man pratar och till vem, är inte alltid sånt man tänker på,.. men det finns ingen lycka som går upp emot glädjen i att finna ett hjärta som förstår :)..Medkänsla bokstavligt "att känna med" föds ur ett känsligt hjärta, vilket också gör oss mer känsliga för varandra, att visa medkänsla med andra innebär inte att glömma sig själv, snarare att minnas hur man själv har känt de i svåra situationer, när man varit i behov av andras hjälp.Medkänsla är det djupaste källsprånget i en människas själ, det flyter fram genom vardagens svårigheter, den skapar floder och oceaner av allt möjligt gott.Medkänsla är grunden för all moral,ingen som lättar bördan , för någon annan är onyttig i denna värld. Jag har alltid känt att det ögonblick då man vaknar på morgonen är det underbaraste av dygnets 24 timmmar, Det spelar ingen roll hur nedstämd och modlös man känner sig, man är ändå säker på att absolut vad som helst kan hända. Det faktum på att praktiskt taget det aldrig händer något, bekymrar inte ett dugg, möjligheten finns där alltid ;) När du hamnar i en besvärlig situation och alltting går emot dig, tills det verkar som att du inte kan stå ut en minut längre, ge då inte upp, för det är just där och då tidvattnet vänder. Livet är en prövotid före paradiset :)Vid varje ögonblick i vårt liv har vi oändligt antal möjliga val.

Men i varje ögonblick finns ett val som skapar glädje för den som väljer det och glädje för den som blir påverkad av valet.

I varje val jag gör förgrenar sig konsekvenserna oändligt långt bort. Väven som börjar vävas är oändlig...

Varje val jag gör skapar i mig antingen välbefinnande eller obehag.

Lyssna på kroppen. Den berättar för dig vilka slags val du gör" :) och vilka som är felaktiga!..det har jag fått erfara..bättre ibland att gå vilse än att inte gå alls! Det är det endast du som bestämmer, vi har alltid fått höra att när du blir 18 då bestämmer du över dig själv och gör dina egna val...men låt dig få göra dom då, det är endast då du lär dig. och du ska se att allt kommer att gå bra,våren är här och då kommer det nya möjligheter , det gäller bara att da vara på dom :)) puss och kram

2011-04-10 @ 15:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback